ΕΑΑΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Αναμόρφωση Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ)


ΠΡΟΣ :Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

(ΥΕ & ΚΑ)

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ   (Ν.Π.Δ.Δ.)

Ταχ. Δ/νση:       Χαλκοκονδύλη 5

Ταχ. Κώδικας:  106 77 – Αθήνα

Τηλέφωνα:       210 3802241 &

                         210 3820271

Fax:                 210 3825393

Email:              info@eaaa.gr

Αθήνα,          17  Οκτωβρίου 2024

Αρ.Πρωτ.:     473 

ΚΟΙΝ. :  Υπουργείο Οικονομικών

ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ

Γ.Γ/ΥΕ & ΚΑ

ΓΕΑ/Δ6

ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ

ΕΑΑΑ/Δνων Σύμβουλος

 

 

ΘΕΜΑ:

Αναμόρφωση Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ)

ΣΧΕΤ.:

Αριθ. Πρωτ. 41/7-3-2024/Συντονιστικό Συμβούλιο Τριών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών (ΣΣ/3ΕΑΑ)

  1. Σε συνέχεια ανωτέρω σχετικής, επανερχόμενοι, σας παραθέτουμε τα ακόλουθα:

α. Την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023, το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών (3) θεσμικών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Ε.Δ., επισκέφθηκε τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (ΥΕ και ΚΑ) κ. Άδωνι Γεωργιάδη, κατόπιν αποδοχής του αιτήματος μας. Ο κ. Υπουργός έδειξε ότι γνωρίζει σε βάθος τα θέματα που μας απασχολούν και για την επικείμενη νομοθέτηση μείωσης της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) μας είπε ότι η θέση της κυβέρνησης είναι να μην επιβάλλεται από το «πρώτο ευρώ» αλλά μόνο στο ποσό που υπερβαίνει το πλαφόν κάθε κλιμακίου.

β. Στηριζόμενοι στην συζήτηση με τον κ. Υπουργό κάναμε πρόταση, ως το ανωτέρω σχετικό, προς τον ΓΓ/ ΥΕ και ΚΑ, κ. Ν. Μηλαπίδη, ο οποίος ενημέρωσε προφορικά το Συμβούλιο των τριών Ενώσεων ότι η νομοθέτηση της ΕΑΣ θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2024 με ισχύ από 1-1-2025. Πιστεύαμε ότι η κυβέρνηση συμμορφούμενη με τις διατάξεις του Συντάγματος (αρθ. 9 παρ. 5 &αρθ. 120 παρ. 2) καθώς και με τις αποφάσεις της ολομέλειας του Ε.Σ.(244/2017 &504/26.3.21), θα ανακοίνωνε στην έκθεση Θεσσαλονίκης το σενάριο μείωσης της ΕΑΣ, και αντί αυτού δυστυχώς, το όλο θέμα «πάγωσε», για άγνωστους για μας λόγους.

γ. Συναφώς σας γνωρίζουμε ότι, με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, από τον λογαριασμό του Αποθεματικού Εθνικής Σύνταξης, ελήφθη το ποσό των 891εκ.€, κατά το χρονικό διάστημα 2014-2018, για κάλυψη αναγκών διαφόρων φορέων, όπως στον ΟΑΕΕ 100 εκ.€, στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 150 εκ.€, στο ΤΣΑΥ 10 εκ.€, στο ΤΑΝ 10 εκ.€, στον ΕΦΚΑ 395 εκ.€, στην ΕΤΑΑ ΑΕ 226 εκ.€ και κατά την άποψη μας, αν συνεχιστεί το ίδιο στο μέλλον αυτό, διερωτόμαστε, τι θα μείνει στον ανωτέρω λογαριασμό που έχει συσταθεί για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος.

δ. Εδώ θέλουμε να επισημάνουμε ότι το ίδιο ζήτημα αντιμετωπίσαμε και κατά του Ν. 4670/2020, όπου η δαπάνη της αύξησης των ποσοστών αναπλήρωσης από 30-40 χρόνια ασφάλισης δεν καλύφθηκε από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά από την μείωση των ποσοστών αναπλήρωσης από 2% ανά έτος σε 0,5% των εχόντων 40-45 έτη ασφάλισης, προκειμένου να μην θιγεί η συνολική δαπάνη των εχόντων 30-40 έτη ασφάλισης. Η ενέργεια αυτή της Κυβέρνησης να καλύπτει ανάγκες διαφόρων φορέων με την επιβάρυνση άλλων ομάδων συνταξιούχων και όχι από τον κρατικό Π/Υ, δεν μας βρίσκει σύμφωνους και θα πρέπει, στην προκειμένη περίπτωση, να νομοθετηθεί η αναμόρφωση της ΕΑΣ, προκειμένου να αποκατασταθεί μία κατάφορη και πρωτοφανής αδικία εις βάρος των εν λόγω συνταξιούχων, που σήμερα πέραν των ποσών του φόρου εισοδήματος και της Υγειονομικής Περίθαλψης, επιβαρύνονται και με ένα επιπλέον μεγάλο ποσό, λόγω της ΕΑΣ. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί το αποθεματικό εθνικής Σύνταξης να στηρίζεται αποκλειστικά στους 500.000 συνταξιούχους, που τους επιβάλλεται η Εισφορά Αλληλεγγύης συνταξιούχων, από τα τρία εκατομμύρια συνταξιούχους και γι’ αυτό τον λόγο η ΕΑΣ θα πρέπει να επιβάλλεται οριζόντια σε όλους τους συνταξιούχους.

ε. Η δυσάρεστη αυτή εξέλιξη έχει στεναχωρήσει και απογοητεύσει αλλά και έχει δημιουργήσει μεγάλο προβληματισμό και σοβαρή αναστάτωση στις 500 χιλιάδες συνταξιούχους, οι οποίοι λυπούνται πραγματικά, γιατί βλέπουν οι υποσχέσεις των αρμόδιων οργάνων της Κυβέρνησης, τελικά, να μην τηρούνται και ο στόχος, για μια δικαιότερη επιβάρυνση των εν λόγω συνταξιούχων να μην επιτυγχάνεται.

στ. Ως γνωστόν, η παρακράτηση της ΕΑΣ, αντίκειται, σύμφωνα με τις υπ’ αριθμ. 244/2017,504/21 και 1477/6-10-21 αποφάσεις της ολομέλειας του Ε.Σ. στο αρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος (έλλειψη ειδικής μελέτης), στην αρχή της ισότητας ενώπιον του νόμου (αρ. 4 παρ. 1/Σ), της ισότητας στα δημόσια βάρη (αρθ. 4 παρ. 5/Σ) και αναλογικότητας (αρθ. 25 παρ. 1/Σ), και ως εκ τούτου είναι αντισυνταγματική από 1-9-2010 εως 31-12-2018.

ζ. Οι διατάξεις των νόμων 3863/2010 και 3865/2010, δυνάμει των οποίων επιβλήθηκε η ΕΑΣ, είναι αντίθετες στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.

η. Η ΕΑΣ είναι μια άδικη και παράνομη παρακράτηση η μόνη από τις μνημονιακές κρατήσεις που έχει διατηρηθεί μετά τα μνημόνια και αφορά συνταξιούχους, με ακαθάριστες συντάξεις από 1.400 ευρώ και πάνω. Η κράτηση ξεκινάει από 3% και φθάνει έως και 14% υπολογιζόμενη από το πρώτο ευρώ και όχι με κλιμάκωση αντίστοιχη που ισχύει στη γενική φορολογία. Αποτέλεσμα του τρόπου αυτού είναι, όταν η αύξηση  είναι κάτω από 2,50% όπως η αύξηση που θα δώσει η κυβέρνηση στην αρχή του νέου έτους (όπως έγινε και πέρσι) και η σύνταξη ξεπεράσει τα ποσά των παραπάνω κλιμακίων , τότε αντί αύξησης ο συνταξιούχος  θα δει μείωση των αποδοχών του, διότι με απλά λόγια στο κλιμάκιο αυτό  η μείωση 3% της ΕΑΣ είναι μεγαλύτερη από την αύξηση του 2,50% της κυβέρνησης. Σημειώνουμε το γεγονός ότι αυτό αντίκειται στις διατάξεις του Συντάγματος, οι οποίες ορίζουν ότι, κανένα πληρωτέο ποσό, δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το προηγούμενο πληρωτέο Το επόμενο κλιμάκιο είναι από 1.700,01 έως 2.000 ευρώ όπου η κράτηση της ΕΑΣ είναι 6%,  για συντάξεις από 2.000 έως 2.300 ευρώ, η κράτηση της ΕΑΣ είναι 7% και φτάνει μέχρι στο 14% για συντάξεις 3.500 ευρώ και άνω .

2.            Μετά τα παραπάνω, δεδομένου ότι οι διατάξεις των νόμων 3863/10 και 3865/10 και κατ’ επέκταση των νόμων 3986/11 και 4002/11, είναι αντισυνταγματικές, η ΕΑΣ, που επιβλήθηκε στις συντάξεις μας δυνάμει των ως άνω νόμων, πρέπει όχι μόνο να αναμορφωθεί, σύμφωνα με την πρότασή μας, ως το ανωτέρω σχετικό, αλλά και να καταργηθεί, παρά την υπ’ αριθ 1477/2021 απόφαση της ολομέλειας του Ε.Σ., παρά το γεγονός ότι με την 1477/2021 απόφαση της ολομέλειας του Ε.Σ. η ΕΑΣ κρίθηκε συνταγματική από 1-1-2019 και να αποδοθεί η διαφορά των οφειλομένων σε μας χρηματικών ποσών, σύμφωνα με τις 244/2017 και 504/2021 αποφάσεις ολομέλεια του Ε.Σ..

3.            Το ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ που κοινοποιείται η παρούσα, με συνημμένο απόσπασμα της ανωτέρω σχετικής, παρακαλείται για τις δικές του, κατά την κρίση του, ενέργειες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος                                                                Ο Πρόεδρος

Κωνσταντίνος Αναγνωστάκης                                           Κωνσταντίνος Τζαβέλλας 

 Ασμχος (ΤΜΑ) ε.α.                                                               Απτχος (Ι) ε.α

 Πηγή: ΕΑΑΑ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια