Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 40/2025 (ΦΕΚ Α’ 67/5-5-2025), ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ) καθίσταται υποχρεωτικό στοιχείο για την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων, στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα. Η προθεσμία για την αντικατάσταση των παλιών ταυτοτήτων με τις νέες, λήγει τον Αύγουστο του 2026.
Στο πλαίσιο της σταδιακής εφαρμογής της εν λόγω ρύθμισης και κατά το μεταβατικό στάδιο, έως την ολοκλήρωση:
- της έκδοσης από τα φυσικά πρόσωπα μέλη της ΕΑΑΑ και καταχώρισης του Προσωπικού Αριθμού στην εφαρμογή Διαχείρισης Μελών ΕΑΑΑ,
- της αντικατάστασης όλων των αστυνομικών δελτίων ταυτότητας παλαιού τύπου των μελών της ΕΑΑΑ,
- της προσαρμογής της διαδικασίας καταχώρησης καθώς και του νέου τρόπου έκδοσης όλων των δελτίων από το αρμόδιο γραφείο της ΕΑΑΑ,
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΑΑ, με την υπ’ αριθμό 21/18-6-2025 απόφασή του, ορίζει ότι:
Η επανέκδοση δελτίων ταυτοτήτων και καρτών μελών ΕΑΑΑ, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- απώλειας,
- κλοπής,
- φθοράς ή δυσανάγνωστης κατάστασης
Οι αρχικές εκδόσεις δελτίων ταυτοτήτων και καρτών μελών ΕΑΑΑ, εξακολουθούν να διενεργούνται κανονικά.
Η ανωτέρω απόφαση ισχύει μέχρι νεότερης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΑΑΑ, για την οποία θα εκδοθεί σχετική ενημέρωση.
Πηγή:ΕΑΑΑ
0 Σχόλια